Aleksandro Vasiljevo paroda „Nuo karo iki taikos”. Mada 1940-1950m., priverčianti žmones nukeliauti į karo sūkurį, pajausti tą sunkų laiką ir išgirsti pokarinę laimės melodiją.
Mada yra civilizacijos atributas. Politinio, ekonominio, kultūrinio gyvenimo įvykiai, socialiniai sukrėtimai ją stipriai paliečia ir keičia, ji atsispindi istorijos veidrodyje.
Vienas dramatiškiausių periodų XX a. žmonijos būtyje – Antrasis pasaulinis karas . Laikas - kuris kūrė madą. Mada įkvėpta – viešpataujančiu režimu, pilkumu apgaubtų miestų ir žmonių veidų, niūrumu ir nerimu, pastovaus deficito ir nepaliaujamo noro, padaryti kažką,kad minutėlei negirdėti baimingų balsų. Dramatiškas periodas rodo mums koks yra stiprus žmogus, koks stiprus jo noras atrasti kažką gražaus dalykuose,kuriuose gėrio nėra.
Paroda duoda mums galimybį įkvėpti tų laikų oro. Pamatyti rūsčiose sąlygose gyvenančių moterų aprangą. Karo metai privertė moteris pereiti prie praktiškesnių, labiau „vyriškų“ drabužių ir, suprantama, pakeitė jų išvaizdą.Kariškių uniformų elementai – antpečiai, didelės sagos, diržai moterų aprangoje, kaip ir tankūs audiniai. Karo laikais ,kai trūko visko ,netgi suknelių, šukuosenų, pirmą vietą užimdavo raudonos spalvos lūpdažis. Būtent jo pagalba galima buvo atkreipti vyro dėmesį. Tai buvo moterų “ginklas”.
Parodoje eksponuojama ne viena suknelė, pasiūta būtent karo įkarštyje, grįžtant kareiviams iš fronto, moterims teko konkuruoti dėl vyrų dėmesio ir būtent todėl mada stipriai keitėsi. Naujas siluetas – trumpesni nei ankstesniais dešimtmečiais sijonai, storapadžiai batai ir basutės „su platforma“, aukštos ir labai ekstravagantiškos skrybėlės, ryškūs lūpų dažai bei prilaikantis plaukus tinklelis sudarė nors ir kuklų, bet veiksmingą arsenalą kasdienėje didžiųjų miestų puošeivų kovoje už aplinkos dėmesį. Okupuotame nacių Paryžiuje daugelis mados namų buvo uždaryti. Parodoje pristatomi kūriniai tų namų, kuriems pasisekė per karą išgyventi. Tai „Lanvin“, „Nina Ricci“, „Balenciaga“, „Schiaparelli“.
Pasibaigus Antrajam pasauliniam karui 1947 metais Paryžiuje atsidarę mados namai „Christian Dior“ pasiūlė moterims viliojantį New Look siluetą. Nauja buvo grakščios, jausmingos, siekiamos moters įvaizdis. Ilgi ir platūs „saulės“ kirpimo sijonai derėjo su ryškiai siaurėjančias korsažais, nuolaidžiais pečiais ir gundančiomis iškirptėmis.
Daugybė aksesuarų, pradedant mažute skrybelaite bibi su prisegta gėle ir saulės akiniais, vadintais katės akimi, baigiant plastmasiniais rankinukais ir bateliais su aukštu plonu kulneliu,parodoje duoda pasimerkti i atgimimo laiką ,laiką kuriame moterys atsiskleidžia kaip gėlės.
Aleksando Vasiljevo paroda nukelia mūsų jauną kartą, į nematytą pasaulį, kuriame vyko kovos ir didelės permainos. Duoda mums galimybę pamatyti kaip iki mūsų gyveno žmonės ir kaip aplinka veikė jų pasamonę. Bet, reikia pripažinti ,kad gražiai atrodyti moterys stengėsi visais laikais ir visuose kraštuose.
Įrašą parengė Karina Rostovskaja
0 komentarai (-ų):
Rašyti komentarą